تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

کتاب-شناخت و کاربرد موتورهای دیزلی و بنزینی- در 305 صفحه-docx



شناسه محصول: 594452
موجود

کتاب-شناخت و کاربرد موتورهای دیزلی و بنزینی- در 305 صفحه-docx

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 10000تومان

برچسب ها :

کتاب-شناخت و کاربرد موتورهای دیزلی و بنزینی- در 305 صفحه-docx

کتاب-شناخت و کاربرد موتورهای دیزلی و بنزینی- در 305 صفحه-docx

کتاب-شناخت و کاربرد موتورهای دیزلی و بنزینی- در 305 صفحه-docx

انواع موتور از نظر احتراق

الف: موتورهاي احتراق خارجي (برون سوز)

در اين نوع موتوركه در گذشته از آن استفاده مي شدسوخت در خارج از موتور مصرف شده و انرژي حاصل از آن آب موجود در ديگ مخصوص را به بخار تبديل كرده و از نيروي بخار براي به حركت در آوردن موتور استفاده مي شد مانند لوكوموتيو بخار-توربين بخار

ب: موتورهاي احتراق داخلي (درونسوز)

در اين نوع موتورها كه امروزه استفاده مي شود سوخت داخل حفظه احتراق سيلندر سوخته و ايجاد قدرت مي نمايد

۲- انواع موتور از نظر سوخت مصرفی

الف : بنزيني (اتو)

اتو یک مهندس آلمانی بود که در سال 1875 میلادی، اختراع یک موتور درون سوز چهار زمانه و گازی را ثبت کرد. اتو مخترع سیکل چهار زمانه نبود، اما اولین فردی بود که طراحی موفقی از آن ارائه داد و به ثبت رساند. موتورهای گازی و روان اتو، قبل از جنگ جهانی اول، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، اما پس از آن جای خود را به نسل بعدی – یعنی موتورهای بنزینی – دادند.

مخترع موتور چهارزمانه

ب: گازوئيلي (دیزل)

مهندسی آلمانی بنام رودولف دیزل اعلام كرد اگر هوا تا حد معینی فشرده شود و به محفظه سیلندر فرستاده شود سپس سوخت به اتاق احتراق تزریق شود ،مجموعه ( خود به خود دراثر گرمای ایجاد شده توسط فشار هوا) محترق خواهد شد و نیازی به شمع نخواهد بود. در فوریه ۱۸۹۲ دیزل طرح خود را به اداره ثبت اختراعات ارسال كرد و حدودا یك سال بعد حق امتیاز آن را به عنوان " یك روش جدید در موتورهای احتراق داخلی دریافت كرد سپس با همكاری شركت فردریك كروپ و چند شركت سازنده دیگر شروع به آزمایش و ساخت مدل عملی موتور خود شد. در سال ۱۸۹۳ اولین نمونه از موتور خود را ساخت . (تقریبا همزمان با دریافت حق ثبت ) بازده این موتور ۲۶ درصد بود. ( لازم به ذكر است كه بازده موتورهای بخار كه در آن سالها در اوج محبوبیت بودند فقط ۱۲ درصد بود و موتورهای بنزینی هم كاملا متداول نشده بودند) و سرانجام در سال ۱۸۹۷ اولین موتور دیزلی كه قابل استفاده برای مصارف عمومی بود به جهان عرضه شد .

 

مخترع موتور دیزل

ج: گازي(دوگانه سوز)

این نوع موتورها در ابتدا از نوع مكش طبيعی بودند و گاز به ‌وسیله میکسچر با هوا تركيب ميشد. اما امروزه از توربوشارژر استفاده می كنند و گاز درون راهگاه ورودی تزريق ميشود.فشار تزريق گاز بايد اندكي بالاتر از فشار مکش هوا باشد.بنابراين فشار تقريبي تزريق درحدودbar 5- 3 ميباشد.

در اواخر دهه1970 و اوايل دهه1980، فعاليتهاي بين المللي مهمي در مورد خودروهاي با سوخت گاز طبيعي آغاز شد. در سال1979 ، نيوزلند از اولين كشورهايي بود كه از خودروهايي با گاز طبيعي استفاده كرد.

د: هیدروژنی

در اين‎‎ خودروها باالكتروليز هيدروژن با اكسيژن الكتريسيته‎‎‎ به دست مي آيد كهاز برق حاصل آن براي حركت خودرو استفاده مـي شود
پيش بيني‎‎‎ مي شود خودروهاي پيل سوختي از سال 2012 تجاري شود و به‎‎ صورت انبوه در آمريكا و ژاپن‎‎ از اين خودروها استفاده شود.

 

ه: هیبریدی

يك مهندس آمريكائي به نام H.Piper در 23 نوامبر 1905 يك ماشين هيبريدي ساخت كه قادر بود در طي 10 ثانيه تا 25 مايل شتاب بگيرد. موتور اين خودرو تركيبي از موتور بنزيني و موتور الكتريكي بود كه امروزه به عنوان موتور هيبريدي شناخته مي‌شود. Piper در سه سال و نيم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پيشرفت سريع موتورهاي احتراق داخلي با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنين قابليت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پايين بودن قيمت سوختهاي فسيلي و مطرح نبودن آلودگي محيط زيست، سبب عدم توجه به اين نوع خودروها شد. در پي بحرانهاي نفتي سالهاي 1970 دوباره اين خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولي تا سال 1990 كه كار اصولي با مشاركت PNGV (Partnership for a New Generation Vehicle) در آمريكا آغاز گرديد، اين خودروها به طور جدي پيگيري نشدند

۳- انواع موتور از نظر سیکل کاری

الف : دو زمانه

  • موتور های دو زمانه سوپاپ ندارند ، که همین امر ساختمان آنها را ساده تر و وزنشان را کمتر کرده است .
  • در موتور های دوزمانه به ازای هر دور چرخش میل لنگیک حرکت انبساط داریم در حالیکه در موتور های چهار زمانه به ازای دو دور چرخش میل لنگ یک حرکت انبساط داریم که این به موتور های دوزمانه قدرت فزآینده قابل توجهی می دهد .
  • موتور های دوزمانه در هر جهتی می توانند کار کنند که آن می تواند در بعضی دستگاه ها مانند اره های زنجیری مهم باشد .

 

ب: چهار زمانه

در این موتورها، برای روشن ماندن خودرو باید چهار مرحله حرکت پیستون انجام بگیرد. به مجموع چهار مرحله ( دو دور چرخش میل لنگ) یک سیکل گفته می شود.

۴- انواع موتور از نظر تولید حرکت

الف:  پيستوني

این نوع موتور با سوزاندن سوخت درون سیلندر و انتقال فشار گاز حاصل از احتراق به میل لنگ و تبدیل حرکت رفت و برگشتی به حرکت دورانی کار تولید می‌کند

 

ب: دوار

موتور دورانی یک موتور احتراق داخلی است ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می شود و این شبیه این است که برای هر کدام از چهار مرحله یک سیلندر جداگانه داشته باشیم و پیستون به طور پیوسته از یکی به بعدی حرکت کند.

۵- انواع موتور از نظر چینش سیلندرها

الف: رديفي

در یک موتور ردیفی وقتی از جلو نگاه می کنیم سیلندر اول شماره 1 است و سیلندر 4 در آخر است

 

 

ب: جناقي یا  وی شکل

موتور نوعی پیکربندی متداول برای موتورهای احتراق داخلی می باشد. که در آن پیستونها طوری قرار گرفته اند که وضعیت ظاهری هنگامی که از امتداد میل لنگ آنها را نگاه می کنیم شکل حرف را تداعی می کنند. پیکربندی V، طول و همینطور وزن کلی موتور را در مقایسه با موتورهای خطی کاهش میدهد

 

 

 ج: خوابيده (مسطح):

(اغلب با نام افقی یا باکسر معروف است

 در این حالت سیلندرها به صورت دو سری در مقابل هم (180 درجه) قرار مى گیرند.

 

د: ستاره اي

انواع موتور از نظر احتراق

الف: موتورهاي احتراق خارجي (برون سوز)

در اين نوع موتوركه در گذشته از آن استفاده مي شدسوخت در خارج از موتور مصرف شده و انرژي حاصل از آن آب موجود در ديگ مخصوص را به بخار تبديل كرده و از نيروي بخار براي به حركت در آوردن موتور استفاده مي شد مانند لوكوموتيو بخار-توربين بخار

ب: موتورهاي احتراق داخلي (درونسوز)

در اين نوع موتورها كه امروزه استفاده مي شود سوخت داخل حفظه احتراق سيلندر سوخته و ايجاد قدرت مي نمايد

۲- انواع موتور از نظر سوخت مصرفی

الف : بنزيني (اتو)

اتو یک مهندس آلمانی بود که در سال 1875 میلادی، اختراع یک موتور درون سوز چهار زمانه و گازی را ثبت کرد. اتو مخترع سیکل چهار زمانه نبود، اما اولین فردی بود که طراحی موفقی از آن ارائه داد و به ثبت رساند. موتورهای گازی و روان اتو، قبل از جنگ جهانی اول، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، اما پس از آن جای خود را به نسل بعدی – یعنی موتورهای بنزینی – دادند.

مخترع موتور چهارزمانه

ب: گازوئيلي (دیزل)

مهندسی آلمانی بنام رودولف دیزل اعلام كرد اگر هوا تا حد معینی فشرده شود و به محفظه سیلندر فرستاده شود سپس سوخت به اتاق احتراق تزریق شود ،مجموعه ( خود به خود دراثر گرمای ایجاد شده توسط فشار هوا) محترق خواهد شد و نیازی به شمع نخواهد بود. در فوریه ۱۸۹۲ دیزل طرح خود را به اداره ثبت اختراعات ارسال كرد و حدودا یك سال بعد حق امتیاز آن را به عنوان " یك روش جدید در موتورهای احتراق داخلی دریافت كرد سپس با همكاری شركت فردریك كروپ و چند شركت سازنده دیگر شروع به آزمایش و ساخت مدل عملی موتور خود شد. در سال ۱۸۹۳ اولین نمونه از موتور خود را ساخت . (تقریبا همزمان با دریافت حق ثبت ) بازده این موتور ۲۶ درصد بود. ( لازم به ذكر است كه بازده موتورهای بخار كه در آن سالها در اوج محبوبیت بودند فقط ۱۲ درصد بود و موتورهای بنزینی هم كاملا متداول نشده بودند) و سرانجام در سال ۱۸۹۷ اولین موتور دیزلی كه قابل استفاده برای مصارف عمومی بود به جهان عرضه شد .

ج: گازي(دوگانه سوز)

این نوع موتورها در ابتدا از نوع مكش طبيعی بودند و گاز به ‌وسیله میکسچر با هوا تركيب ميشد. اما امروزه از توربوشارژر استفاده می كنند و گاز درون راهگاه ورودی تزريق ميشود.فشار تزريق گاز بايد اندكي بالاتر از فشار مکش هوا باشد.بنابراين فشار تقريبي تزريق درحدودbar 5- 3 ميباشد.

در اواخر دهه1970 و اوايل دهه1980، فعاليتهاي بين المللي مهمي در مورد خودروهاي با سوخت گاز طبيعي آغاز شد. در سال1979 ، نيوزلند از اولين كشورهايي بود كه از خودروهايي با گاز طبيعي استفاده كرد.

د: هیدروژنی

در اين‎‎ خودروها باالكتروليز هيدروژن با اكسيژن الكتريسيته‎‎‎ به دست مي آيد كهاز برق حاصل آن براي حركت خودرو استفاده مـي شود
پيش بيني‎‎‎ مي شود خودروهاي پيل سوختي از سال 2012 تجاري شود و به‎‎ صورت انبوه در آمريكا و ژاپن‎‎ از اين خودروها استفاده شود.

ه: هیبریدی

يك مهندس آمريكائي به نام H.Piper در 23 نوامبر 1905 يك ماشين هيبريدي ساخت كه قادر بود در طي 10 ثانيه تا 25 مايل شتاب بگيرد. موتور اين خودرو تركيبي از موتور بنزيني و موتور الكتريكي بود كه امروزه به عنوان موتور هيبريدي شناخته مي‌شود. Piper در سه سال و نيم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پيشرفت سريع موتورهاي احتراق داخلي با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنين قابليت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پايين بودن قيمت سوختهاي فسيلي و مطرح نبودن آلودگي محيط زيست، سبب عدم توجه به اين نوع خودروها شد. در پي بحرانهاي نفتي سالهاي 1970 دوباره اين خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولي تا سال 1990 كه كار اصولي با مشاركت PNGV (Partnership for a New Generation Vehicle) در آمريكا آغاز گرديد، اين خودروها به طور جدي پيگيري نشدند

۳- انواع موتور از نظر سیکل کاری

الف : دو زمانه

· موتور


خرید آنلاین


سایر محصولات

کتاب-موتورهاي احتراقی و اجزاء آنها-در1400 صفحه-docx


·          موتور: اولین اشخاصی که موتور چهار زمانه را ساختند اتو و لانگن در سال 1876 بودند. رودلف دیزل شخصی بود که موتور دیزل را در سال 1897 ساخت. موتور به دستگاهی گفته می شود

ادامه مطلب  
گزارش کار آموزی موتورهاي دیزل


گزارش کارآموزی در موتورهاي دیزل با فرمت قابل ویرایش ورد (word) و با پسوند Doc آماده شده و برای دانلود شما عزیزان بر روی سرورهای سایت قرار کرفته است. شما برای دانلود این گزارش کارآموزی/کارورزی لازم است ابتدا از طریق پایین صفحه پرداخت را انجام داده س

ادامه مطلب  
بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهاي دیزل


بررسی سیستم سوخت رسانی موتورهاي دیزل( فایل word قابل ویرایش ) تعداد صفحات : 177مورهای دیزلاحتراق Combustionاحتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که ف

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) کارگاه عمومی رشته فیزیک (اتو مکانیک)


 این پاور پوینت دارای 150 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت کارگاه عمومی رشته فیزیک (اتو مکانیک)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مرا

ادامه مطلب  
پروژه روند رشد فن آوری در موتورهاي ديزلي، بنزینی و موضوع گازسوز. doc


       نوع فایل: wordقابل ویرایش 30 صفحه چکیده:محدودیت های اعمال شده از طرف سازمانهای زیست محیطی، تدوین قوانین و استانداردهای جدید در كنترل میزان آلاینده های خروجی از موت

ادامه مطلب  
کتاب-شناخت و کاربرد موتورهاي ديزلي و بنزینی- در 305 صفحه-docx


انواع موتور از نظر احتراقالف: موتورهاي احتراق خارجی (برون سوز)در این نوع موتوركه در گذشته از آن استفاده می شدسوخت در خارج از موتور مصرف شده و انرژی حاصل از آن آب موجود در دیگ مخصوص را به بخار تبدیل كرده و از نیروی بخا

ادامه مطلب  
پروژه بررسی استفاده بهینه از موتورهاي آسنکرون. doc


       نوع فایل: wordقابل ویرایش 175 صفحه مقدمه: موتورهاي الكتریكی بزرگترین مصرف كننده ی انرژی الكتریكی هستند و به طور گسترده ای دربخش های مختلف صنعتی ، خانگی ، كشاورزی ، اداری و عمومی، در

ادامه مطلب  
موتورهاي ديزلي


عنوان: موتورهاي ديزليقالب بندی: WORDتعداد صفحات: 43این تحقیق در مورد موتورهاي ديزلي می باشد که اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه و عملکرد موتورهاي ديزلي را بیان می نماید. این تحقیق به دانشجویان رشته های مکانیک ، ساخت و تولید&nbs

ادامه مطلب  
دانلود تحقیق آشنائی با خواص گاز مایع و امكان استفاده از آن در موتورهاي درون سوز


ایران كشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز می‌باشد  و چنانكه بر همه روشن است مقادیر عظیم  گازهای طبیعی حاصل از استخراج  نفت  تا همین چند سال بیش بدون  هیچگونه استفاده&nbs

ادامه مطلب  
روند رشد فن آوری در موتورهاي ديزلي و بنزینی و موضوع گاز سوز


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات:27 چكیده:محدودیت های اعمال شده از طرف سازمانهای زیست محیطی، تدوین قوانین و استانداردهای جدید در كنترل میزان آلاینده های خروجی از موتورهاي بنزینی و ديزلي موجب شده فن آوری موت

ادامه مطلب  
logo-samandehi